Tomhet

Suttit länge idag och försökt tänka. Men varje gång jag försöker 
greppa någon tanke så har det blivit blankt. Blankt på papper och blankt 
i huvudet. Jag får som en känsla av att det är en historia som inte 
vill bli skriven. Den vill finnas med mig men den vill vara anonym 
för resten av folket omkring mig. 
Folk som känner mig säger att jag är en grubblare, tror inte de hade 
räknat med att jag en dag ska sitta blank på tankar och funderingar.
På så sätt irriterar det mig att huvudet snurrar men det finns inget att greppa.  
Samtidigt som det känns skönt att för en gångs skull känna sig tom. 
För varje gång man nämner tomhet så betyder det inte att det behöver 
vara något negativt. Tomheten kan ge dig en möjlighet att se allt i nya 
vinklar och ögon. Den ger dig möjlighet att ta tag i saker. För när du ändå 
är blank, varför ska du då sitta stilla och försöka finna en mening i sinnestillståndet?
Jag kände mig blank idag och känner mig blank när jag skriver detta.
Men ändå finner jag en mening i det. Hoppas du gör det med.

Kommentarer
Postat av: Thess

Jag känner igen den där känslan. Det händer alla att man bara blir tom. Jag håller med om att det inte behöver vara något negastivt med tomhet också. I alla fall när det gäller tom på tankar, blir man tom på känslor kan det där emot vara värre, i alla fall för min del. Men det handlar nog om vad känslan innebär för olika personer också.

2010-12-14 @ 16:31:08
URL: http://fairytailoflife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0